• O vydavateli
  • Reference
  • Ceník
  • Archiv
  • Články
  • TECH EDU
  • Soutěž
  • Kontakt
  • Nová banka Cetelem dbá na sociální rozměr podnikání

    Text: Jana Lesáková

    Foto: archiv Cetelem

    AGE 4 / 2015

    Nedávno se stal bankou a jeho služby si sjednalo už přes milion a půl lidí. Jeho historie sahá do roku 1996. Řeč je o Cetelemu, který se v rámci charity zaměřuje zejména na pomoc dětem a v rámci sponzoringu podporuje kulturu. „Do pomoci se zapojují i naši zaměstnanci,“ říká v rozhovoru tisková mluvčí Barbora Minksová.

     

    Proč se zaměřujete zrovna na děti?

    Pomáhat je samozřejmě třeba i jinde, ale děti jsou bezbranné a jsou také naší budoucností. Podporujeme nejen tři dětské domovy, ale také zdravotně a mentálně znevýhodněné děti. Dále děti, které přišly o rodiče při autonehodě, a dospívající mladé lidi, kteří se ocitli na ulici. A také například zdravotní klauny. Charitativní činnosti se však Cetelem nevěnuje jen jako instituce, ale zapojují se do ní i samotní zaměstnanci.

    Myslíte si, že si děti vaši pomoc uvědomují?

    Uvědomují si, že jim někdo pomáhá. A jestli za tím vidí konkrétní společnost? To přece není důležité. Do domova v Ledcích jezdí naši zaměstnanci dvakrát do roka strávit s dětmi odpoledne. Ty předvádějí, co se naučily. Tančí, hrají a mají radost z toho, že je někdo ocení. Řadu z nás si pamatují.

    Vraťme se ke zdravotním klaunům. Už jste se s nimi někdy setkala?

    Setkala, při fotografování do výroční zprávy za rok 2014. Byl to úžasný zážitek. Nedovedla jsem si představit, kolik pozitivní energie vytvářejí a jak jsou prospěšní. Asi jako mnozí jsem si myslela, že jde „jen“ o takové typické klauny. Ale ne. Jde především o neotřelý situační humor. Po celou dobu fotografování jsme se nepřestali smát a odcházeli jsme všichni nabití energií a dobrou náladou.

    Zmínila jste, že do pomoci druhým se zapojují i zaměstnanci. Jak?

    Zhruba sedmkrát do roka se u nás ve firmě koná akce Pečeme s Cetelem. Určitá skupina zaměstnanců napeče a připraví pro ostatní pondělní snídani. Ta se prodává. Kolik za ni „zákazník“ zaplatí, je zcela na něm, ať už jde o koláče nebo chlebíček. Zájem bývá velký. Vybranou částku Cetelem vždy zdvojnásobí. Finance pak putují na vybraný projekt. Ten je znám dopředu, každý „konzument“ tedy ví, co vlastně podpoří. Letos jsme přispěli například invalidní matce-samoživitelce na nový elektrický invalidní vozík. Dále jsme podpořili budování dětského hřiště v azylovém zařízení i domov opuštěných zvířat. Zajistili jsme také rehabilitační pobyt holčičce, které ve věku dvaceti měsíců lékaři zjistili závažné neurogenetické onemocnění.

    Celý článek si přečtěte v tištěné verzi AGE 4 / 2015 na straně 46.